pondělí 11. dubna 2016

Léto se blíží aneb je na čase se trochu pohnout

Běhání...jeden z mých nynějších nejoblíbenějších sportů. ~ Ano, nejsem jen a pouze líná, občas, když mi šéfík dovolí, tak se ráda trochu pohnu ~ kromě mého oblíbeného tenisu se "snažím" chodit běhat. Je to totiž takový efektivní a flexibilní sport. ~ tzn. levně, rychle kvalitně, můžu celkem kdekoli, kdykoli a s kýmkoli, co víc si přát? ~ A co je hlavní, blíží se léto, holkyyyy!!!

Ještě za svých mladých let jsem tento sport doslova nesnášela. Při tělocviku na základní škole se mi z pojmu "vytrvalý běh" chtělo zvracet. Nechápu jak jsem mohla o 10000% otočit, možná v tom tehdy hrála roli trocha toho dospívání, takzvaně nenávidím všechny a všechno. :)
Nyní ale k tomu chovám velké sympatie a to nejraději v parku na Červeném Hrádku, kde jsem strávila své dětství a mladí. ~ ale rozhodně ne běháním ~

Pár rad a tipů na tuto disciplínu, které dodržuju jen občas.

1. Kvalitní běžecká obuv, to je základ všeho a ničeho ~ když běhat nebudete, boty se hodí vždy ~
2. Stylový či nestylový bězecký outfit - obojí funguje
3. Výběr vhodného terénu, pro pozdější bezbolestná kolena spíše přírodní cesty
4. Hodně pijte, ale hlavně až po akci. Těsně před jen pokud chcete mít tekutinu v krku, žbluňkání v břiše a v zastavení jen pokud už nebudete chtít pokračovat
5. Počasí, ani vedro ani zima, prostě tak akorát ~ jde to vždy, toto jen pro ty rozmazlenější ~
6. Správné dýchání, to já radši radit nebudu, protože by mě to taky zajímalo, jednou se mi to někdo snažil vysvětlit, ale funím jak to jde
7. Nepřehánět to hned na začátku ~ výhoda je, že když vás někdo vidí, tak neví kolik už máte za sebou, ty co to neprovozují zas tak často i po 2 km totiž vypadají jako po 20km ~
8. Usmívejte se, nedáte tak najevo, že každou chvíli odpadnete
9. Obalte si břicho potravinářskou fólií, pomineme-li trochu toho šustění a toho jestli to vůbec funguje, asi 10x více potu udělá velkou radost.
10. Hudba, ta je asi nejnepostradatelnější ~ prostě nutnost ~ dost často dokáže doplnit síly, které si myslíte, že už jsou dávno pryč.
11. Měřič kroků, já používám aplikaci v telefonu Runkeeper, který mi každých 5 min hlásí můj dosavadní stav, a to někdy moc nenakopne, když se cítíte na víc než spočítal on, každopádně víte vše, tedy - čas ~ ten by tam být snad ani nemusel ~ , vzdálenost, kalorie a trasu.

Tak a teď něco málo o mém posledním nedávném běhu. Konal se v parku, kde jinde a bylo to zrovna v ten den největšího horka letošního roku. Jelikož to bylo po půl roční pauze, všimla jsem si, že asi vykáceli stromy nebo co, ale stín už tam moc nebyl. To byla taková ta první radost, poté přišel můj doping aneb moje mamča s kočárkem, která mi podávala vodu přesně tak, jak na nějakém mistrovství, ruku do tratě a piiij, ale jelikož jsem se zastavila, těžko se mi pokračovalo. ~ to samozřejmě zvyšovalo můj průměrný čas na kilometr, hurá ~
Díky mé fólii na břiše jsem byla slyšet asi 100 metrů daleko a já si připadala jako mistr světa, takže jsem musela uběhnout co nejvíc. ~ kdybych radši chodila častěji a kratší trasy, jojo mami, jako bych tě slyšela ~ Při doběhu u baráku mi má chytrá aplikace hlásila 6km a 800m, což mému spokojení nepřidalo, mé rozhodnutí bylo jasné, těch 200 metrů jsem běhala dokola po zahradě, musela jsem tam mít těch 7. ~ mamka na mě z okna vyjeveně koukala a točila si prstem u hlavy, musím uznat že to asi nebyl zrovna inteligentní pohled ~ :) Já byla na úmrtí, ale spokojená. Asi nemusím říkat jak mi bylo další 3 dny, když mé tělo není zvyklé na pravidelný přísun aktivit. ~ KO ~

A jak to máte s běháním vy? YES or NO? :)

Vaše BYLYLU








SHARE:

2 komentáře

Unknown řekl(a)...

Jj, potvrzuji že fakt běhala. Byl jsem u brašule s Lucy na návštěvě a odpadla už po večerníčku. Sportu zdar! :-)

Unknown řekl(a)...

Jj, potvrzuji že fakt běhala. Byl jsem u brašule s Lucy na návštěvě a odpadla už po večerníčku. Sportu zdar! :-)

© byLylu. All rights reserved.
Blogger Templates by pipdig